3:e advent & Julgodis




Foto: Janina Torstensson

Har ägnat kvällen åt lite julgodis. Mariannetryfflel och knäck blev det.
Första gången jag gjorde dessa tryfflar och har fakitskt inte smakat dem än så vet inte om de blev goda.. Rapport får komma senare!

De var väldigt lätta att göra tycker jag, det enda som var lite klurigt var när jag skulle doppa dem i den vita chokladen.. den mörka chokladen smälte ju då en aning och blandades ut med den vita, där av blev de sista lite spräckliga runt om :)

Det var några år sedan jag gjorde knäck nu, och kom ihåg att det tog så lång tid på spisen.. i år gjorde jag dock en aningen mindre sats då det inte äts så mycket godis i hemmet, känns lite onödigt att ha 70 knäck i kylskåpet:)
Så kan säga att det gick betydligt snabbare på spisen! Jag hann ju knappt med..

Knäcken har jag iallafall smakat och de blev kanon, kanske lite hårda men det gör ingenting tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0