funderingar kring Mios nya hemsida



Foto: Mio

Först vill jag bara visa två aspiranter till vårt nya soffbord, Plain och Smile. Gillar Smile-serien hos Mio, skrivbordet är också riktigt snyggt! Plain är mer vanligt, lite tråkigt men funkar som sagt.

Då jag är pluggar datavetenskap så tänkte jag passa på att blanda in det med inredning, nämligen Mios nya hemsida. Vad tycker ni?

Känns som jag just nu bara ha positiva åsikter faktiskt. Jag tycker den är betydligt fräschare än tidigare, bra balans mellan färgerna. Menyn är mycket lättare att navigera på och mer överskådlig.
Sidan för en viss produkt har också fått sig ett lyft, den tonade bakgrunden - bilden och texten, det passar ihop på ett bra sätt. De har också uppdaterat produktbilderna och de innehåller oftast en miljöbild med produkten - stort plus!

Funderar på hur den ser ut på en mindre skärm, bilderna kan ibland vara ganska stora och då täcker de även stor del av skärmen. Kanske något att kolla på? Viktigt även när det gäller bloggar, man vill kunna se hela bilden utan att behöva scrolla!

Jahaja, det var lite kort om mina tankar kring hemsidan!

Kommentarer
Postat av: Adela Arnehed

Vad kul dina inlägg verkar. kommer verkligen att läsa på din blogg igen! =P Ha en spännande vardag :p

2011-02-22 @ 18:01:23
URL: http://jade.se
Postat av: Janina

Vad roligt att du tycker om den! det värmer verkligen i hjärtat att höra! Hoppas du hänger med mig i fortsättningen. Ha en bra kväll nu!

2011-02-22 @ 19:40:44
URL: http://janinat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0